דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אישה אקטוארית מול אקטואר 

מאת    [ 11/12/2011 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 4177 פעמים ]

רבים אינם מבינים את משמעות המילים אקטואריה או  אקטואר  ולכן לא יכולים לשער לעצמם את היתרון העצום שיש לאישה אקטוארית על פני אקטוארים ממין זכר. בשורות הבאות נגדיר עבורכם מהו מקצוע האקטואריה, ונבין את הקשר שבין נשים וחיפוש עבודה לבין מקצוע מופלא ומרתק זה.

 

אקטואריה – מקצוע אשר פותח דלתות אינספור

האם שיערתם לעצמכם כיצד נקבע גובה הפרמיות של ביטוחים? גובה הפיצויים בפוליסת הביטוח, תקציבי מדינה, התנהלות של בנקים כתגובה למשברים או בזמן פריחה וכו'? התשובה היא ע"י חישוב סיכונים וזאת ע"י אנשי מקצוע מתחום האקטואריה. באמצעות חישובים מתמטיים, אקטואר יכול "לנבא" את הסיכוי שאירוע מסויים יתרחש וע"פ כך לקבוע מדיניות כלכלית. כל חברה חייבת לבצע בדיקה יסודית ולהיערך לקראת תרחישים אפשריים כגון התמוטטות כלכלית הן במובן המיקרו (חברות פרטיות) ובמאקרו (מדינה). נשים וחיפוש עבודה הוא ביטוי מופשט אך כזה אשר מתאים בדיוק למקצוע מרתק זה שכן הוא פותח דלתות אינספור לעמדות מפתח בבנקים, משרדי ממשלה, חברות ביטוח ואף נותן אפשרות לפתוח עסק עצמאי לייעוץ כלכלי.

 

אקטוארית או אקטואר?

בני האדם נולדו שווים ללא קשר למינם. למרות זאת, תכונות האופי הבסיסיות של נשים מאפשרות להן את הפוטנציאל להיות הטובות ביותר במספר ענפים מקצועיים וביניהם מקצוע האקטואריה. אז מדוע דווקא הקשר נשים וחיפוש עבודה ואקטואריה?

 

ראשית, מקצוע האקטואריה הינו מקצוע מאוד מבוקש מצד מעסיקים פוטנציאליים כך שנשים רבות יכולות לצאת מ- "מעגל הרשע" של האבטלה או חוסר ההתאמה לתפקידים אחרים ולעסוק בתחום מעניין ומכניס במיוחד.

 

שנית, ישנם מקצועות אשר נלמדים כתואר ראשון וכוללים מספר התמחויות בו זמנית. לדוגמא, מהנדס בניין אשר יכול לבצע בדק בית מתוקף תפקידו כמהנדס בתחום ועוד. אקטואריה לעומת הנדסת בניין, הינה מקצוע אקדמי אשר נלמד לתואר שני בלבד והרי ידוע כי רוב האקדמאים לתואר שני הן נשים וזאת מאחר ונשים יסודיות יותר ונוטות להשקיע בלימודים הרבה יותר מגברים.

 

שלישית, העיסוק באקטואריה מחייב יכולת ירידה לפרטים הקטנים, תשומת לב יתרה ואינטליגנציה רגשית אשר מתבקשת הן לצרכי עבודה בצוות והן לצרכי חישוב הסיכונים במגוון תחומי החיים. גם במקרה זה, יודו המעסיקים השונים כי העסקת אקטוארית הינה עדיפה על פני האפשרות האחרת.

 

נשים וחיפוש עבודה, אקטואריה וכל מה שביניהם מבליטים את היתרונות של נשים על פני גברים בתחום מרתק ומופלא זה אשר טומן בחובו שקט כלכלי, הנאה וסיפוק אישי של עשייה.




 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב